Інтерв’ю з дизайнером меблів Аароном Поріцем
Коли Аарон Поріц каже, що займається дизайном меблів та мистецтвом стільки, скільки себе пам’ятає, це не перебільшення. Ще в дитинстві він проводив багато часу в майстерні свого батька, де виготовляли дерев’яні скульптури. Він вивчав архітектуру та кераміку, а після трьох років роботи архітектором у Нью-Йорку почав створювати меблі та інші предмети інтер’єру. Зараз його компанія Poritz & Studio продає меблі та кераміку його власного дизайну, а також різноманітні вироби інших майстрів, такі як шкіряні блокноти, сталеві терки та дерев’яні ящики для інструментів. Ми поспілкувалися з Аароном про його шлях у дизайн та про те, на що варто зважати, перш ніж купувати меблі.
Чи задумувалися ви про кар’єру дизайнера меблів з дитинства?
З раннього віку мистецтво, дизайн і створення чогось нового було для мене природним. Я не знав, що займатимуся саме меблями, але розумів, що буду працювати у сфері дизайну та мистецтва. У школі я вивчав архітектуру, потім працював архітектором перед тим, як почати створювати меблі. Тому в деякому сенсі я й досі більше ідентифікую себе як архітектора, ніж як дизайнера меблів.
Що спонукало вас розпочати власний бізнес?
Я подорожував Нікарагуа і познайомився там із чоловіком, який експортував старовинну деревину, повалену ураганами. У нього була власна майстерня, і я вирішив спробувати розробити кілька меблів, оскільки вартість виробництва там була досить низькою. Перша колекція привернула увагу, і відтоді бізнес почав органічно зростати.
Як ви обираєте інших майстрів, з якими працюєте?
З більшістю майстрів, з якими я працюю, я познайомився за останні кілька років через друзів, сім’ю та ділові контакти. Це люди, яких я поважаю як дизайнерів та майстрів, а також ті, з ким мені справді приємно працювати й творити.
Який ваш улюблений предмет меблів?
Мій улюблений виріб на даний момент – Tambour Credenza. Мені завжди подобалася система розсувних дверей у стилі тамбур, але традиційна конструкція була досить масивною. Я переосмислив спосіб створення основи і розробив систему, яка дозволяє побачити всю красу тамбуру, коли він огортає кути меблевого корпусу. Це цікавий для мене виріб, який, на мою думку, ще ніхто не досліджував у такому вигляді.
Що вам найбільше подобається у вашій роботі?
Мені подобається працювати з майстрами та створювати прекрасні вироби, які є справжнім поєднанням майстерності та дизайну. Після місяців розробки та роботи великим задоволенням є побачити готовий продукт. А ще приємніше розділити це відчуття радості з іншими майстрами.
Що є найбільшою складністю у вашій роботі?
Найскладніше – це невпевненість у тому, звідки прийде наступний проєкт.
Як ваш архітектурний досвід впливає на дизайн меблів?
Я отримав архітектурну освіту, і підхід до проектування меблів у мене такий самий, як і до проектування будівель. Тому мій архітектурний досвід відіграє велику роль у моїй роботі.
Що вас надихає?
Мене завжди надихає, коли клієнт надає свої вимоги до проекту. Обмеження та параметри спонукають мене мислити творчо. Також мене дуже надихає природа. Я вважаю, що земля створює найпрекрасніші та найскладніші кольори, форми та текстури, які виглядають ідеально, коли залишаються недоторканими людиною. Саме тому я використовую лише натуральні матеріали та підкреслюю їхню природну красу.
Що б ви порадили людям, які купують меблі?
Якісні меблі повинні служити довше, ніж ви самі, тому варто сприймати їх як інвестицію, а не як тимчасову річ. Меблі можуть відображати ваші цінності та естетичні вподобання. Передача гарного предмета меблів у спадок – це чудовий спосіб залишити пам’ять про себе у родині.